Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

Ξέρεις πραγματικά για ποιο λόγο κάνεις αεροβική;

Σου είπε ο γυμναστής να κάνεις 20 με 30 λεπτά αεροβική την ημέρα. Διάβασες ότι πρέπει να κάνεις αεροβική και έχεις πάρει τους δρόμους και τρέχεις. Σου είπαν ή διάβασες ότι η αεροβική άσκηση καίει το περιττό λίπος και εσύ το κάνεις αφού θέλεις να χάσεις κιλά. Είναι όμως μόνο αυτό το όφελος της κατά τα άλλα βαρετής αεροβικής άσκησης;

Η αερόβια άσκηση ή αλλιώς Cardio, όπως λέγεται είναι σωματική άσκηση που βελτιώνει το σύστημα οξυγόνου στον οργανισμό μας. Αερόβια σημαίνει «με οξυγόνο» και αναφέρεται στη χρήση του οξυγόνου.

Ανάμεσα στα αναγνωρισμένα οφέλη της τακτικής αεροβικής άσκησης είναι:

  • Ενίσχυση των μυών που συμμετέχουν στην αναπνοή, για να διευκολυνθεί η ροή του αέρα μέσα και έξω από τους πνεύμονες.
  • Ενίσχυση και διεύρυνση της καρδιάς των μυών και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά της.
  • Βελτίωση της αποδοτικότητας του κυκλοφορικού και μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Η αύξηση του συνολικού αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα, διευκολύνοντας τη μεταφορά του οξυγόνου.
  • Η βελτίωση της ψυχικής υγείας, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του στρες και μείωση της συχνότητας εμφάνισης της κατάθλιψης.
  • Μείωση του κινδύνου για διαβήτη.


Oι 5 κλασικοί μύθοι που "στοιχειώνουν" το συγκεκριμένο είδος προπόνησης

Οι ασκήσεις cardio είναι οι μοναδικές που σε κάνουν να χάσεις βάρος και να κάνει το σώμα που θες; Η προπόνηση cardio φυσικά και συμβάλλει σημαντικά στην απώλεια βάρους και στη δημιουργία ενός καλοσχηματισμένου σώματος, αλλά είναι η ένταση της διαλειμματικής συστηματικής προπόνησης, και όχι η ίδια η άσκηση, που βοηθά τον οργανισμό να κάψει τις θερμίδες. Λόγω των υψηλών επιπέδων έντασης, οι θερμίδες συνεχίζουν να «καίγονται» αφού έχετε ολοκληρώσει το πρόγραμμά σας και ο οργανισμός αρχίζει σιγά σιγά να ηρεμεί.

Αν κάνεις ασκήσεις cardio κάθε μέρα, μπορείς να τρως ότι θες; 

Αυτή είναι μία απίστευτη δικαιολογία όσων απλά θέλουν... να τρωνε καθημερινά ό,τι θέλουν.

Η πείνα, πριν από ασκήσεις cardio, εντείνει την απώλεια βάρους;

Κάθε αερόβια και καρδιοαναπνευστική άσκηση χρειάζεται «καύσιμα» άρα τροφή. Αντίθετα, η πείνα προκαλεί «καταβολική» επίδραση, δηλαδή αφού δεν υπάρχει «διαθέσιμο λίπος» για να λειτουργήσει ο οργανισμός, θα χρησιμοποιηθεί μυϊκός ιστός, με άλλα λόγια θα χαθεί μυϊκή μάζα. Ένα μικρό γεύμα με συνδυασμό από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες ή φρούτα είναι ιδανικός πριν από την άσκηση.Αν ασκηθείτε με άδειο στομάχι το μόνο που θα χάσετε είναι η αντοχή σας και η υγεία σας.

Αν φοράς βαράκια στους αστραγάλους κατά τη διάρκεια cardio, χάνεις περισσότερα κιλά;

Η αλήθεια είναι ότι τα βαράκια αυτά όχι μόνο θα επιβραδύνουν την απόδοση σας αλλά θα προκαλέσουν πιο εύκολα ενδεχόμενο τραυματισμό. Και επιπλέον δεν αυξάνουν την κατανάλωση θερμίδων. Καλύτερα είναι να επικεντρωθείτε στη συχνότητα και ένταση της προπόνησής σας παρά στο να δυσχεραίνετε έναν ούτως η άλλως ιδανικό τρόπο εκγύμνασης.

Το τρέξιμο σε διάδρομο είναι ιδανικό για κάψιμο θερμίδων; 

Όταν το σώμα σας υιοθετεί τον ίδιο τρόπο και την ίδια ένταση εκγύμνασης, φτάνετε σε ένα «αδιέξοδο» στην κατανάλωση θερμίδων. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι μεγαλύτερη ποικιλία στην προπόνησή σας, και μάλιστα προσπαθήστε να συμπεριλάβετε ασκήσεις για όλες τις μυϊκές ομάδες του οργανισμού, προκειμένου να έχετε ένα πιο ολοκληρωμένο αποτέλεσμα. 

Πηγή