Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου 2015

Επίσημη εξαγγελία της πρώτης δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος

Συνεχίζεται η ...βουλευτική περιπέτεια του έργου για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Εχθές απάντησε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ηλία Κουτσούκου, σχετικά με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.  

Όπως σημείωσε στην απάντησή του ο Υπουργός, ξεκινά η υλοποίηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, με την πρώτη εργολαβία του έργου να προκηρύσσεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου 2015, ανακοινώνοντας και επίσημα την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας του έργου. Το πρώτο τμήμα είναι προϋπολογισμού 67.200.000 ευρώ με ΦΠΑ και περιλαμβάνει την κατασκευή από την χιλιομετρική θέση 66.360 έως 74.500, μήκους 8,14 χιλιομέτρων, το οποίο διαμορφώνεται με νέα χάραξη, με διατομή αρτηρίας συνολικού πλάτους 21,30 μέτρα. Προβλέπεται και η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πύργου.  

Προβλέπεται η κατασκευή νέων και αναβαθμιζόμενων παράπλευρων και κάθετων δρόμων συνολικού μήκους περίπου 11 χιλιομέτρων και συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων, αποστράγγισης, έργα σήμανσης, ασφάλισης, περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, όπως γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι κ.λπ., έργα περιβάλλοντος, εγκαταστάσεις οδοφωτισμού, τηλεφωνοδότησης, δικτύων άρδευσης, πυρόσβεσης κ.λπ., καθώς και εργασίας πρασίνου.  

Επίσης, προσωρινές παραλλαγές οδών και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων.  

Μέσα στα έργα προαίρεσης έχουμε εντάξει και θα περιλαμβάνονται στη διακήρυξη ως προαίρεση η εκτέλεση εργασιών ανακατασκευής του οδοστρώματος της υφιστάμενης νέας εθνικής οδού Πάτρας-Πύργου μήκους 8 χιλιομέτρων περίπου από τον κόμβο Πύργου μέχρι τον κόμβο προς Αρχαία Ολυμπία, προϋπολογισμού 3.400.000 ευρώ με ΦΠΑ.  

Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι «το έργο θα παραδοθεί στην ολότητά του» και εξήγησε ότι το χρονοδιάγραμμα που έθεσε για το έργο η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν πλασματικό Υπογράμμισε, ότι «δεν πρόκειται για κατάτμηση του έργου, αλλά για τμηματική δημοπράτηση. Για να μη γίνονται παρεξηγήσεις και εντυπώσεις». O υπουργός άφησε να εννοηθεί  ότι με τη συγκεκριμένη διαδικασία, ανατρέπεται η  υπερσυγκέντρωση των έργων στις μεγάλες εργοληπτικές εταιρείες.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, «Δεν αντιλαμβανόμαστε τον λόγο που το 80% και πάνω των έργων του Υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων έχουν έξι αναδόχους, μόνο τις μεγάλες εργοληπτικές εταιρείες».  

Να θυμίσουμε πως λίγες μέρες νωρίτερα το Υπουργείο Οικονομίας είχε ενεργοποιήσει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020 με ποσό 845 εκ. ευρώ. Μέσα στο πακέτο των έργων συμπεριλαμβάνεται και το πρώτο τμήμα της Δυτικής Ολυμπίας Οδού, που δεν είναι άλλο από το Πάτρα-Πύργος.  

Εξαιρετικά σημαντικό είναι και το γεγονός πως με την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο, "σπάει" και η αναμονή περίπου 2 ετών για τους Αχαιούς και Ηλείους όταν τον Δεκέμβριο του 2013 το τμήμα Πάτρα-Πύργος (και μέχρι την Τσακώνα) είχε αποκαθηλωθεί από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.  

Νίκος Καραγιάννης

Πηγή