Τα ελαστικά BH03 παρουσίασε στο 85ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η Goodyear
φιλοδοξώντας να αλλάξει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και να απαλλάξει
οδηγούς και επιβάτες από το άγχος της άδειας μπαταρίας και της
αναζήτησης σταθμού φόρτισης.
Κι αυτό διότι τα νέα ελαστικά παράγουν “καθαρή” ηλεκτρική ενέργεια η οποία μπορεί να φορτίσει εν κινήσει τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το ελαστικό ανάκτησης ενέργειας BH03 εκμεταλλεύεται τόσο τη θερμότητα
που αναπτύσσεται στην επιφάνειά του και την ηλιακή ακτινοβολία (από τα
ειδικά μαύρα “μπαλώματα”-συλλέκτες πάνω στο ελαστικό) που δέχεται όσο
και τους κραδασμούς στους οποίους υπόκειται για να τα μετατρέψει σε
ηλεκτρική ενέργεια.
Στον πυρήνα του ελαστικού υπάρχει μια στρώση ενός θερμοπιεζοηλεκτρικού υλικού
το οποίο παράγει ηλεκτρική ενέργεια, μετατρέποντας το πλεόνασμα της
εξωτερικής θερμότητας που αναπτύσσεται κατά την τριβή στο οδόστρωμα, τη
θερμότητα του ήλιου πάνω στο καουτσούκ, αλλά και τους κραδασμούς από την
κίνηση.
—Triple Tube
Το δεύτερο πρωτότυπο λάστιχο της Goodyear ονομάζεται Triple Tube,
όνομα που παίρνει από τους τρεις εσωτερικούς σωλήνες που του επιτρέπουν
να αλλάζει σχήμα ανάλογα με τις συνθήκες. Οι σωλήνες
είναι τοποθετημένοι κάτω από το πέλμα, κοντά στο κέντρο του ελαστικού
και τα εσωτερικά και εξωτερικά τελειώματα. Μια αντλία φουσκώνει τους
σωλήνες, μορφοποιώντας το λάστιχο σε τρεις διαφορετικές θέσεις:
Eco/Safety, Wet Traction και Sporty.
Στη θέση «Eco/Safety» και οι τρεις σωλήνες είναι πλήρως φουσκωμένοι για να μειώσουν την τριβή κύλισης. Στη θέση «Wet Traction»
μόνο ο κεντρικός σωλήνας είναι φουσκωμένος για να μειώσει την
πιθανότητα υδρολίσθησης. Η θέση «Sporty» προσθέτει αέρα στον εσωτερικό
σωλήνα για να αυξήσει το ίχνος επαφής, δίνοντας έτσι περισσότερη
πρόσφυση.
Όπως συμβαίνει με πολλά πρωτότυπα, είτε συστήματα είτε και ολόκληρα
αυτοκίνητα, κανένα από τα δύο λάστιχα δεν προορίζεται για παραγωγή. Και
τα δύο αποτελούν κύρια ένα εργαλείο για την Goodyear, προκειμένου να
επιδείξει τη δυνατότητά της στο νεωτερισμό και να καταδείξει μια
μελλοντική τεχνολογία παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από το καουτσούκ.
Σημειώνεται ότι το 2010 η Goodyear είχε παρουσιάσει ένα “πράσινο” ελαστικό το οποίο προερχόταν από βιομάζα και βακτήρια.