Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014

Μάθετε τα πάντα για τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας


Αφιερώστε λίγο χρόνο και γνωρίστε σχεδόν τα πάντα για τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας μέσα από μία ιστορική αναδρομή, την επεξήγηση των γραμμάτων και αριθμών στα πλαϊνά, με απαντήσεις σε διάφορες απορίες κ.α. 

- Πότε αλλάζω λάστιχα; Σε γενικές γραμμές περίπου κάθε 40.000 χλμ. ενώ για να αποφεύγεται η ανομοιογενής φθορά τους καλό είναι να σταυρώνονται (αλλαγή χιαστί ή οι εμπρός με τους πίσω τροχούς) κάθε 5.000-10.000 km. Εναλλακτικά κάθε 3 χρόνια. Δεν υπάρχει σωστή εποχή για αλλαγή ελαστικού. Όταν φθείρονται τότε αυτά πρέπει να αντικαθιστώνται. Το χειμώνα το βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να επιφέρει υδρολίσθηση λόγω της αργής απαγωγής του νερού σε ένα φθαρμένο ελαστικό με μικρές αυλακώσεις. Το καλοκαίρι η υψηλή θερμοκρασία του οδοστρώματος «στεγνώνει» το ελαστικό και επηρεάζει σημαντικά την πρόσφυση. 

- Μπορώ να χρησιμοποιήσω διαφορετική μάρκα; Μπορεί να μην συστήνεται αλλά δεν υπάρχει πρόβλημα αρκεί να είναι ίδιας διάστασης και τα τέσσερα ελαστικά (ποτέ μικρότερη από την προτεινόμενη του κατασκευαστή) και η διαφορά πέλματος να μην ξεπερνά την 1,5». Όλα πρέπει να είναι τύπου radial, σε περίπτωση ανάγκης που υπάρχουν δύο radial αυτά πρέπει να είναι στον ίδιο άξονα. Όταν αλλάζουμε λάστιχα προσέχουμε τον δείκτη ταχύτητας να είναι ίσος ή μεγαλύτερος από εκείνον των υπάρχοντων ελαστικών καθώς επηρεάζεται ελαφρώς η κατεύθυνση του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες. 

- Επηρεάζει η ημερομηνία κατασκευής την ποιότητα ενός ελαστικού; Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η ποιότητα ενός ελαστικού δεν επηρεάζεται από την ημερομηνία παραγωγής του αρκεί να αποθηκεύεται σε σκοτεινό και δροσερό μέρος. “Ο καταναλωτής προτιμά τα φρέσκα παρόλο που τα καλοδιατηρημένα ελαστικά με ηλικία έως και 3 έτη δεν δημιουργούν προβλήματα” λένε στην αγορά. 

- Πως μπορώ να αντιληφθώ την φθορά; Οπτικά παρατηρώντας το βάθος των αυλακώσεων και το φάγωμα προς το πλάι. Η φθορά εξαρτάται από το οδηγικό στιλ του καθενός και πόσο προσεκτικός -ή απρόσεχτος- είναι με τα ελαστικά. Μπορείτε να τσεκάρετε το βάθος των αυλακώσεων με ένα παχύμετρο που πρέπει να δείξει τουλάχιστον 1,6 mm. Στην περίπτωση που το τιμόνι παρουσιάζει τρέμουλο σε κάποια ταχύτητα (π.χ. στα 120-140 km/h) απαιτείται ζυγοστάθμιση του/των τροχών. 

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

Πηγή