Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Δυτική Ολυμπία Οδός: Μέχρι το 2018 έτοιμα τα έργα στα τμήματα Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα

Η Ολυμπία Οδός μπορεί να κατασκευάζεται από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα υπάρξει και συνέχεια. Ήδη το Υπουργείο Υποδομών έχει προγραμματίσει για τις 27 Ιανουαρίου τη δημοπράτηση του αμέσως επόμενου τμήματος από την Πάτρα (από το Μυντιλόγλι) μέχρι την είσοδο της πόλης του Πύργου.  

Το τμήμα αυτό έχει μήκος 75 χιλιόμετρα και κόστος 443 εκ. ευρώ. Αν όλα πάνε καλά, τα έργα θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και θα ολοκληρωθούν 3 χρόνια μετά, στα μέσα του 2018. Ο δρόμος θα μετατραπεί σε κλειστό αυτοκινητόδρομο που θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 130 χλμ/ώρα.  

Το τμήμα αυτό περνά από σημαντικά μέρη της δυτικής πλευράς της Πελοποννήσου. Το πρώτο από όλα είναι η Ολυμπία (που άλλωστε έδωσε και το όνομα στον δρόμο). Σημαντικά μέρη είναι το λιμάνι της Κυλλήνης και φυσικά ο Πύργος.  

Με την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος, η απόσταση Πύργος-Αθήνα θα διανύεται σε περίπου 3 ώρες και ασφάλεια και ταχύτητα. 


ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ
 

Σε διαδικασία εκπόνησης των μελετών βρίσκεται το Υπουργείο Υποδομών για το τμήμα αυτό που έχει μήκος 28 χλμ και κόστος 130 εκ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του θα εξασφαλιστεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα μέσα από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές-Περιβάλλον». Το έργο έχει εγκεκριμενους περιβαλλοντικούς όρους και τη βούληση του Υποδομών να προχωρήσει σε υλοποίηση. 

Σύμφωνα με όσα είπε στο ypodomes.com πηγή από το ΥΠΟΜΕΔΙ οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν συντελεστεί, αναμένεται όμως να πραγματοποιηθούν εντός του 2015. Προβλήματα με αρχαιολογικά ευρήματα δεν δείχνει να υπάρχουν και όπως όλα δείχνουν μέσα στο 2015 το έργο θα μπορέσει να προκηρυχθεί. Η ολοκλήρωση του τοποθετείται εντός του 2018.  

Τα χαρακτηριστικά του δρόμου θα είναι η μετατροπή του σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες κυκλοφορίες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση. Η εκκίνηση του έργου είναι στο Καλό Νερό και η κατάληξη του είναι μέσω ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή της Τσακώνας, όπου θα συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα. 


ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ 

Πρόκειται για ένα εγκλωβισμένο οδικό έργο το οποίο σύμφωνα με όσα μαθαίνει το ypodomes δύσκολα δεν μπορεί να αναβαθμιστεί με τις παρούσες συνθήκες. Η απόφαση του ΣτΕ ισχύει, ενώ η τοπική κοινωνία είναι διχασμένη καθώς θα μείνει με ένα δρόμο-καρμανιόλα έχοντας στα βόρεια και στα νότια της περιοχής αυτής κλειστούς αυτοκινητόδρομους.  

Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν «Εκείνοι που προκάλεσαν την απόφαση του ΣτΕ και ξεσήκωσαν τον κόσμο οδηγώντας το έργο σε οριστικό μπλόκο, σήμερα αναζητούν διέξοδο στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε». 

Το τμήμα αυτό έχει μήκος 60 χλμ, διαθέτει επικίνδυνα χαρακτηριστικά με ανάποδες στροφές και συνεχείς επισφαλείς κόμβους προκαλώντας τροχαία ατυχήματα. Το έργο με το μπλοκάρισμα που έχει σήμερα είναι αδύνατο να προχωρήσει. Το μόνο που μπορεί να ελπίζει για τα επόμενα χρόνια θα είναι κάποια έργα οδικής ασφάλειας που όμως θεωρούνται επιφανειακά και δεν λύνουν τα θέματα επικινδυνότητας του δρόμου.  

Νίκος Καραγιάννης

Πηγή