Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Η Liá από τα Φιλιατρά κατακτά τις αγορές

Με μεγάλη αγάπη για τη φύση και τους ελαιώνες, δύο νέα παιδιά από τα Φιλιατρά, ο Κωνσταντίνος και η Χριστίνα Στριμπάκου, ξεκίνησαν να αξιοποιήσουν τον οικογενειακό ελαιώνα στην περιοχή της Τριφυλίας στη Μεσσηνία. Η οικογένειά τους έχει παράδοση στο ελαιόλαδο και οι αναμνήσεις τους είναι γεμάτες από καλοκαίρια και σαββατοκύριακα στον οικογενειακό ελαιώνα. 

Αποτέλεσμα της δραστηριότητάς τους, η Liá Olive Oil, που μετρά έναν χρόνο λειτουργίας με προσανατολισμό κυρίως τις εξαγωγές. Ο Κωνσταντίνος, παθιασμένος φυσιολάτρης, μετρά ήδη 10 χρόνια εξειδικευμένης ενασχόλησης με την καλλιέργεια του ελαιόλαδου και εξελίσσει διαρκώς τους τρόπους παραγωγής. Η Χριστίνα, αφού ασχολήθηκε αρχικά με τη διδασκαλία ιταλικών, ανέλαβε τα θέματα marketing, πωλήσεων και επικοινωνίας. Την ομάδα συμπληρώνει ο Δημήτρης Ντρούλιας που ασχολείται με τα θέματα ελέγχου ποιότητας, τυποποίησης και μεταφοράς του προϊόντος.

Το ελαιόλαδό τους είναι κορωνέικη ποικιλία με χαμηλή οξύτητα και ισορροπημένα χαρακτηριστικά. Το μικροκλίμα της περιοχής και η εξαιρετική ποιότητα του εδάφους σε συνδυασμό με τη φυσική παραδοσιακή καλλιέργεια εξασφαλίζουν την ποιότητα στο ελαιόλαδό τους, στοιχείο απαραίτητο αρχικά για να ανοίξουν οι πόρτες άλλων χωρών καθώς ο διεθνής ανταγωνισμός είναι έντονος.

«Αυτό που μας διαφοροποιεί σημαντικά», εξηγεί η Χριστίνα, «είναι ότι είμαστε καλλιεργητές και γνωρίζουμε όλη τη διαδρομή από την ελιά στο λάδι. Στόχος μας είναι να προωθήσουμε το φυσικό μας προϊόν, την ιστορία μας και την ιστορία του τόπου που το παράγει. Και μπορεί για εμάς σαν Ελληνες, η παραδοσιακή καλλιέργεια να είναι σχεδόν μέρος της κουλτούρας μας, αλλά οι πελάτες μας προέρχονται από άλλες χώρες. Για παράδειγμα, χώρες όπως η Ισπανία ή ή Ιταλία χρησιμοποιούν τις μηχανικές γραμμικές καλλιέργειες».

Παράλληλα, δεν βασίζονται μόνο στην ποιότητα του προϊόντος τους αλλά επενδύουν και σε μια συσκευασία εξαιρετικής αισθητικής. Η συσκευασία είναι λευκή για να προστατεύει το λάδι από το φως του ήλιου και εμπνεύστηκε και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τους Bob Studio. Η ιδέα του λογοτύπου βασίστηκε στην πολιτιστική ιστορία της περιοχής και συμβολίζει την παλιά μυλόπετρα που χρησιμοποιούσαν για την παραγωγή ελαιολάδου.

Την περίοδο που ο Κωνσταντίνος και η Χριστίνα είναι έτοιμοι να δημιουργήσουν τη Liá, ξεκινά στην Αθήνα η πρωτοβουλία του Orange Grove, η πρωτοβουλία της ολλανδικής πρεσβείας που ενισχύει την startup επιχειρηματικότητα, φέρνοντας κοντά Ελληνες και Ολλανδούς. Η Ολλανδία είναι μία από τις χώρες όπου θέλουν να προωθήσουν το προϊόν τους. Κάνουν αίτηση και γίνονται δεκτοί. Η διαδρομή ανάπτυξης δεν είναι εύκολη. Η κοινότητα του Orange Grove, εκτός από τη δικτύωση και τα σεμινάρια που τους προσφέρει σχετικά με την επιχειρηματικότητα και το μάρκετινγκ, δίνει τη δυνατότητα στους δημιουργούς της Liá για ανάπτυξη μικρότερων σχεδίων που σχετίζονται με τον πολιτισμό της περιοχής και το ελαιόλαδο.

Η επιχείρηση τρέχει παράλληλα με τα σεμινάρια του Orange Grove. Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Με κύριο προσανατολισμό τις εξαγωγές, στέλνουν στοχευμένα δελτία τύπου σε εξειδικευμένα sites του εξωτερικού, έχοντας αποφασίσει για τα μαγαζιά που τους αρέσουν και τα πρώτα θετικά αποτελέσματα έρχονται μετά από λίγο καιρό και πολλές απορρίψεις.

Σταδιακά αρχίζουν να κερδίζουν στοιχήματα και το ελαιόλαδο της Liá βρίσκει θέση σε σημαντικά σημεία όπως το γνωστό ντελικατέσεν La Grande Épicerie de Paris και σε επιλεγμένα καταστήματα στο Βέλγιο, στη Σουηδία ενώ πρόσφατα έκλεισαν συνεργασία με την Ιαπωνία. Στην Ελλάδα, στην Αθήνα συνεργάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με το Galaxy του ξενοδοχείου «Hilton».

«Ο κόσμος θέλει σήμερα να συνεργάζεται με μικρές εταιρείες που πίσω τους βρίσκονται άνθρωποι που ξέρει το πρόσωπό τους, που έχουν μια ιστορία», υπογραμμίζει η Χριστίνα και παρατηρεί τη συγκίνηση των ξένων όταν έρχονται σε επαφή με την περιοχή και αντικρίζουν τα ελαιόδεντρα. «Είναι μαγική η ελιά» μας υπενθυμίζει.