Με αφορμή το χαμένο Μαλαισιανό Boeing ένα ακόμη σοβαρό θέμα
έρχεται στο προσκήνιο, αφού κατά τη διάρκεια των ερευνών για τον
εντοπισμό του, παρατηρήθηκε ότι οι ωκεανοί του πλανήτη μας έχουν
εξελιχθεί σε τεράστιες χωματερές.
Όπως αναφέρει το National Geographic, εκατοντάδες αντικείμενα πλέουν
στα ανοικτά των ακτών της Αυστραλίας. Εξαρτήματα από container,
πλαστικές σακούλες και ένα σωρό άλλα αντικείμενα αναδύονται στο κυνήγι
για το χαμένο αεροπλάνο. Υπάρχουν περισσότερα σκουπίδια εκεί έξω από
νομίζετε και το μεγαλύτερο μέρος τους είναι πλαστικό το οποίο καταπίνει
θαλάσσια ζωή με καταστροφικές συνέπειες.
«Αυτή είναι η πρώτη φορά που όλος ο κόσμος παρακολουθεί τις έρευνες
και γι' αυτό είναι μια καλή στιγμή για τους ανθρώπους να καταλάβουν ότι
οι ωκεανοί μας είναι χωματερές», τονίζει η Κάθλιν Ντόχαν επιστήμονας της
Γη και Διαστημικής Ερευνας στο Σιάτλ της Ουάσιγκτον.
Περίπου το 90% από τα σκουπίδια στις περίπου 5 «κηλίδες» σκουπιδιών
που συγκεντρώνονται στους ωκεανούς, αποτελούνται από πλαστικό, εξηγούν
οι ερευνητές. Αυτό είναι σχετικά καινούργιο, αφού μόνο από το 1950 οι
καταναλωτές χρησιμοποιούν πλαστικά. Τώρα, μισό αιώνα αργότερα,
βλέπουμε μια πλούσια συσσώρευση πλαστικών μιας χρήσης όπως τσάντες,
μπουκάλια, καπάκια και σκεύη κουζίνας. Μάλιστα οι ερευνητές τονίζουν ότι
έχουν βγάλει πλαστικούς αναπτήρες από εκατοντάδες σκελετούς πτηνών, ενώ
οι θαλάσσιες χελώνες και οι γκρίζες φάλαινες της Καλιφόρνια είναι
επίσης μεγάλες ακούσιοι καταναλωτές πλαστικού.
Η υψηλότερη συγκέντρωση πλαστικών βρίσκεται στον Βόρειο Ατλαντικό, ο
οποίος δέχεται το μεγαλύτερο μέρος των σκουπιδιών από τις ΗΠΑ, τον
Καναδά, το Μεξικό και την Ευρώπη.
Λόγω της απομόνωσης της, η κηλίδα σκουπιδιών στον Ινδικό Ωκεανό
παραμένει ένα μυστήριο. Καλύπτει μια τεράστια περιοχή, τουλάχιστον
5.000.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, αλλά χωρίς σαφή όρια.
«Είναι πολύ ρευστή και αλλάζει με την εποχή, εξηγούν οι ερευνητές.
Το περιεχόμενο των σκουπιδιών που κυκλοφορούν συνεχώς ακολουθούν τη δίνη του Ινδικού Ωκεανού που κινείται από την αυστραλιανή πλευρά προς την αφρικανική, κάτω από την αφρικανική ακτή και πίσω στην Αυστραλία, εξηγούν οι ερευνητές. Η πλήρης περιστροφή διαρκεί περίπου έξι χρόνια, εκτός εάν τα συντρίμμια κολλήσουν στο κέντρο της κηλίδας, όπου θα μπορούσαν να παραμείνουν επ 'αόριστον.
Το περιεχόμενο των σκουπιδιών που κυκλοφορούν συνεχώς ακολουθούν τη δίνη του Ινδικού Ωκεανού που κινείται από την αυστραλιανή πλευρά προς την αφρικανική, κάτω από την αφρικανική ακτή και πίσω στην Αυστραλία, εξηγούν οι ερευνητές. Η πλήρης περιστροφή διαρκεί περίπου έξι χρόνια, εκτός εάν τα συντρίμμια κολλήσουν στο κέντρο της κηλίδας, όπου θα μπορούσαν να παραμείνουν επ 'αόριστον.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, αν το Μαλαισιανό Boeing 777 συνετρίβη στη
ζώνη στα ανοικτά της δυτικής ακτής της Αυστραλίας, όπου οι ερευνητές
ψάχνουν τώρα, τότε τα συντρίμμια του είναι ήδη στο ταξίδι τους δυτικά
προς τη Μαδαγασκάρη για να ενταχθούν στα σκουπίδια στον Ινδικό Ωκεανό σε
περίπου ένα χρόνο.