Τετάρτη, 7 Ιανουαρίου 2015

Οι 10 βασικοί δείκτες υγείας του άντρα

Νέο έτος, νέοι στόχοι. Στόχοι προσωπικοί, στόχοι οικονομικοί αλλά και στόχοι καριέρας. 

Πάνω απ' όλα όμως πρέπει να βάζουμε τους στόχους ΥΓΕΙΑΣ.

Πώς θα φτάσουμε αυτούς τους στόχους; Γνωρίζοντας τους ακριβείς αριθμούς που πρέπει να πετύχουμε.

Δείτε ποια είναι τα φυσιολογικά όρια για 10 βασικούς δείκτες υγείας του άντρα και πάρτε τα μέτρα σας. 

1. Αρτηριακή πίεση: Κάτω από 140/90 mm Hg 
Ο πρώτος αριθμός δείχνει τη συστολική και ο δεύτερος τη διαστολική πίεση. 

2. Περίμετρος μέσης: Κάτω από 100 εκατοστά 
Πάρτε τη μεζούρα και δείτε την ετυμηγορία. Μην ξεχνάτε: Η κοιλιακή παχυσαρκία (συσσωρευμένο λίπος στην κοιλιά) είναι πιο επικίνδυνη από τη γενικευμένη παχυσαρκία (Δείκτης Μάζας Σώματος πάνω από 30). 

3. Γλυκόζη στο αίμα: 70-100 mg/dL (γλυκόζη νηστείας) ή κάτω από 5,7% (τεστ A1C)

4. Συνολική χοληστερόλη: Κάτω από 200 mg/dL 
Η συνολική χοληστερόλη περιλαμβάνει τόσο την LDL όσο και την HDL. 

5. Χοληστερόλη HDL: 60 mg/dL και πάνω

6. Χοληστερόλη LDL: Κάτω από 160 mg/dL (στους υγιείς άντρες)

7. Τριγλυκερίδια: 150 mg/dL και κάτω

8. Γυμναστική: 150 λεπτά την εβδομάδα + βάρη 
Τα 150 λεπτά αφορούν σε ήπιες μορφές άσκησης, όπως το ζωηρό περπάτημα. Οι άντρες θα πρέπει να κάνουν επίσης δύο προπονήσεις με βάρη την εβδομάδα. 

9. Αλκοόλ: Μέχρι 2 ποτά την ημέρα 
Προτιμήστε το κόκκινο κρασί και τη μπύρα. 

10. Ύπνος: 7 ώρες και 46 λεπτά 
Αυτή είναι η «ιδανική» διάρκεια ύπνου, σύμφωνα με νέα έρευνα από τη Φινλανδία. 

Πηγή